December 12, 2012

RED BULL SOUNDCLASH ONCESİ HEYECAN

RED BULL SOUNDCLASH RAUNTLAR VE KURALLARI

12/12/2012

Red Bull Soundclash Oncesi Heyecan

İstanbul'da soguk bir Aralik gecesi...Bu gecede bir rock konseri...Ama bu konser oyle siradan bir konser degil. Oncelikle maNga var, ki bu bile gitmek icin yeterli neden. Ama bir de karsilarinda Athena var ve bu konser 2 rock grubunun carpismasi olacak. Bu yuzden kesinlikle gidilesi bir konser ve ben gidecegim, evet. :) Benim biletim var. Bu etkinlik, Red Bull Soundclash denilen dunya capinda duzenlenen bir konser projesi. Turkiye'de ilk kez yapilacak.

Oncelikle bu Soundclash nasil bir proje, ondan bahsedelim. Karsilikli iki sahne kuruluyor. Seyirci ortada. Farkli muzik tarzlarinda iki grup, 4 farkli rauntla hunerlerini sergiliyorlar. Bu bir yarisma degil, bir carpisma. Red Bull bu etkinligi, 2006'dan beri dunyanin cesitli ulkelerinde o ulkenin unlu gruplariyla Soundclash adi altinda gerceklestiriyor. Bu, bir cesit Anadolu ozanlarinin atismasi gibi. Bir o sahnede basliyor muzik, bir bu sahnede. Seyirci bir o gruba donuyor yuzunu, bir bu gruba.

Soundclash, 4 raunttan olusuyor. Rauntlar baslamadan bir isinma turu var. Gruplar sahneye ciktiklarinda, kendilerine ait 3 parcayla seyirciyi rauntlara hazirliyorlar. İlk raunt, "Cover Raundu". Gruplar birlikte belirledikleri baska bir muzisyene ait unlu bir sarkiyi kendi tarzlarinda yorumluyorlar. İkinci raunt, "Devralma Raundu". Bir grup calmaya basladigi sarkisini yarida kesiyor, digeri kaldigi yerden sarkiya devam ediyor, yani devraliyor. Bu raunt iki kere yapiliyor. Amac rakibini en iyi sekilde tamamlamak. Ucuncu raunt, "Carpisma". Gruplar kendi sarkilarini bastan yazarak 3 farkli turde seslendiriyorlar. Son raunt, "Joker Raundu". Bu rauntta, gruplar o ana kadar gizli tuttuklari bir veya birden fazla muzisyeni sahnelerine joker konuk larak cagirabiliyorlar.

İste Soundclash boyle bir olay. Buraya kadar okuyup da, gitmek istemeyen oldu mu? :) Sanmiyorum. Hayran olmayan kesimin de agizlarinin suyunu akitan bir konser bu. Ben bu konserden, maNga ile ilgisi olmayan kardesimin bu konudaki gazete haberini dikkatime getirmesi ile haberdar oldum ilk olarak. "Ee, maNga ile Athena kapismasina ne diyorsun?" diye sordugunda benim coktan olayi duydugumu farzediyordu, ama benim haberim bile yoktu. Ve ben bir yerlerde 2 grup arasında kavga cıkmış gibi algıladım. :) Derhal gazeteyi buldum ve haberi okudum. Soz konusu haber asagida:


Soundclash ile ilgili çıkan ilk gazete haberi /
MILLIYET / 19 Kasım 2012

Nasil heyecanlandigimi anlatamam. Cunku boyle bir konseptteki konserde yer almasi kesin olan bir grup varsa o da kesinlikle maNga'ydi. "e-akustik" albumleriyle, kendi sarkilarini ne kadar harika bir sekilde yeniden yazabileceklerini gorduk. Bu onlar icin bir cocuk oyuncagi olacakti. Athena'nin da ne kadar yaratici ve gaza getirici bir grup oldugunu zaten biliyoruz, yazdiklari cesitli spor marslariyla. Yani o gece orda olamayan cok sey kaciracak. Kardesim bile ne maNga, ne de Athena hayrani olmasina ragmen, "Bu konser kacmazmis, ha! Keske ben de gidebilseydim!" dedigine gore ben kesin gitmeliydim.

Gazete haberinin resmini cekip, Twitter'da ve Facebook'ta paylastim hemen. Daha sonraki isim ise o gece İstanbul'da olacagim kesinlesince gidip biletimi almak oldu.

Konserin duzenlenecegi yerin Kucuk Ciftlik Park olmasi nedeniyle, oncelikle bunun bir acik hava konseri olacagini sanmistim, soguk havaya ragmen. Cunku bu yaz burda bolca acik hava konseri vardi. Ben gidememistim, ama orasinin bir acik hava konser alani oldugunu biliyordum. Biletix'den bileti alirken de, konserin acik havada olmasinin son derece muhtemel olacagi soylenmisti. O halde soguk hava icin butun onlemlerimi almaliyim giderken diye dusunuyordum. Termal fanila, bogazli kazak, hirka, bere, eldiven, ayak isiticilari, vs...Bir yandan bu onlemlerle rahat bir sekilde soguga dayanabilecegimi hesapliyordum, ama bir yandan da kalabaligin ve rock muzigin ortami yeterli derecede isitacagini da umuyordum.

Sogukta konser izlemekten bahsedince, 2006'da ABD'de Missouri Eyaleti'nin baskenti Kansas City'de oynanmis olan "Big 12" denen amerikan futbolu bölgesel liginin final macini hatirladim. Ondan biraz bahsedeyim. :) Cunku bu maci da bir Aralik gecesi ve tam tamina -14 (eksi ondort) C'de izlemistik! Ve macin 4 saat surdugunu de dusunursek donmamis olmamiz bir mucizeydi. O geceki finalde amerikan futbolunda efsane kabul edilen bizim eyalet Oklahoma'nin universite takimi olan Sooners ile ezeli rakibi Nebraska Universitesi'nin takimi Huskies karsilasiyordu ve fanatik taraftar olan eski esim ve ABD'li arkadaslari Sooners'in finale cikacaklarinin kesinlestigi gece finalin oynanacagi Kansas City'ye gitme planlari yapmaya baslamislardi bile. :) Ex-esim, "kendini soguga hazirla" demisti ama onu dikkatli dinlemedigimi sonradan anlamistim. :)

Ben o geceki gibi bir sogugu Turkiye'de tatmisligim olmadigi icin, son derece sasirdigimi hatirliyorum. Gerekli onlemleri (!) alip gitmis olmama ragmen macin 4 saat olmasi nedeniyle son 2 saatte sadece eldivenlerime hohlamakla mesgul olmus ve her golumuzden sonra cevremde ayaklara firlayan Sooners fanatiklerinin sevincleri bana bir sey ifade etmemeye baslamisti. Ve bu insanlar o sogugu hissetmiyor gibi davraniyorlardi. Ben ise sadece macin bitmesine ne kadar kaldigini hesaplamaya calisiyordum.

O gece eksi meksi havayi asla takmayan staddaki 100.000 kisinin onunde oynanan final macini, neyse ki bizim Sooners farkli bir sekilde almisti da, taa Oklahoma'dan Missouri'ye gitmemizin ve de
-14 C'de maci izlememizin bir anlami olmustu.

Bu olayi boylece hatirladiktan sonra, donelim Soundclash'e. Ben bu konserin acik havada olacagini saniyordum, ama bugun Red Bull Turkiye'ye telefon edip durumu kesin ogrendim, ki bir cadirda olacakmis konser. Ustumuz kapalı olacak yani. Yuppii! Demek ki konseri izlerken bir yandan da usumekle mesgul olmayacagim. Bunu ogrenince kafamdaki konseri izleyen İnci goruntusu bir anda degisti. O kadar kasmaya gerek olmayacak gibi gorunuyor. Termal fanila ve ayak isiticilarina gerek olmayacak sanirim. Alan kucuk olacak cadir oldugu icin ve kalabalik sayesinde isinacagiz zaten. :)


Bu arada Twitter ve Facebook'ta da oldukca heyecanla karsilanan bu haber hizla yayildi ve son haftaya girildiginde gazetelerde 2 grupla yapilan roportajlar gorulmeye de baslandi.

Vatan Gazetesi 8 Aralık 2012

Milliyet Pazar Eki 9 Aralık 2012


Gruplar birlikte provalara da baslamislardi, Ikitelli'deki FadeOut Studyoları'nda.

maNga provada

Athena provada

Red Bull Türkiye gruplarla yapılan resmi tanıtım roportajlarını yayınladı. 

maNga roportajı http://www.dailymotion.com/video/xvtiso_red-bull-soundclash-manga-roportajy_music#.UMi2cINJOAg

Athena roportajı http://www.dailymotion.com/video/xvtiq9_red-bull-soundclash-athena-roportajy_music#.UMi9iYNJOAg


NTV TV'ye roportaj da verdiler. Birlikte prova yaparken son derece eglendikleri anlasiliyordu. O roportaj da asagidaki linkte.


NTV Gece Gündüz Soundclash Roportajı / 11 Aralık 2012

Bu roportajda onlari son derece kendinden emin, neseli ve ne yaptigini bilir gormek beni rahatlatti ve o gece icin daha da heyecanlandirdi. Sunucu Yekta Kopan'in grup uyelerinin konserin surprizlerini acik etmemeleri icin verdigi caba gorulmeye degerdi. Carpisma hakkinda cok bir sey ogrenemedik sonuc olarak. Ama zaten ogrenmek de istemiyoruz cok fazla bir sey. O gece surprizlerin gecesi olacak cunku.

NTV roportaji sirasinda Ferman'in surpriz cover sarkiyi agzindan kacirmamasi icin yaninda duran Yagmur'dan bir dirsek darbesi yedigini ogrendik, Ferman'ın kendi agzından. :) Bunun disinda, gruplarin soyledikleri tek sey, provalarda ortaya cikan sonuca kendilerinin de cok sasirdigi, o gece hesaplanmayan cok sey olabilecegi ve cok eglendikleri. Cem, iki grubun birbirlerinin sarkilarini bozmadan sadece kendi tarzlarında tamamlayacaklarını belirtti.

Vatan Gazetesi roportajinda Ozgur ilk kez bu kadar hizli caldiklarini ve zaman zaman Ferman'in kendilerine yetisemedigini soyluyor.

Red Bull web sitesindeki resmi tanitim roportajinda, Yagmur extra bir surprizleri olacagını, Ferman ise ufak bir tuyo verip, bu surprizin giriste olacagini ekliyor; sonra Yagmur eliyle makasla kesme isareti yaparak "bu kadar!" diyor ve bitiriyor. Sanirim o gece konserde neler olacagini kimse tahmin edemiyor. Gidip gorecegiz. :)

Konsere 1,5 gun kaldi. Ben yine resim, video cekme niyetiyle gidecegim. Ve yine izlenimlerimi gidemeyen arkadaslar icin paylasacagım. Lutfen beni takipte kalin. Simdilik bu kadar.


5 comments:

  1. konserde oturma duzeni olacak mi yosa ayakta karisk olarak mi izleyecegiz,bir bilgin var mi?

    ReplyDelete
  2. O gece eksi meksi havayi asla takmayan staddaki 100.000 kisinin onunde oynanan final macini, neyse ki bizim Sooners farkli bir sekilde almisti da, taa Oklahoma'dan Missouri'ye gitmemizin ve de -14 C'de maci izlememizin bir anlami olmustu. pure cotton bedsheet king size , affordable bridal sets ,

    ReplyDelete